(Image Credit: https://unsplash.com/photos/CnrDuY0tFrg)
Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να δώσεις ένα δώρο. Συνήθως όλοι ψάχνουν μια αφορμή όπως γενέθλια, ονομαστικές γιορτές, γάμοι, βαφτίσεις, επέτειοι, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και άλλα σημαντικά γεγονότα της ζωής. Όμως τα πιο ωραία δώρα είναι αυτό που δίνουμε χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Όμως τι είναι αυτό που κάνει ένα δώρο μοναδικό; Πως μπορεί το δώρο να γίνει μια ολόκληρη εμπειρία που ξεκινάει από το άνοιγμα του πακέτου; Για αρχή όμως για ποιό λόγο θέλουμε να δώσουμε ένα δώρο;
Γιατί δίνουμε ο ένας στον άλλο δώρα;
Ας ξεκινήσουμε από την αρχή – και εννοούμε κυριολεκτικά πολύ πίσω στην ιστορία. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον καθηγητή Θρησκευτικών Σπουδών στο Aarhus University, Anders Klostergaard Petersen, πηγαίνουμε πίσω 3,5 εκατομμύρια χρόνια, όταν οι πρόγονοί μας άρχισαν να ανταλλάσσουν δώρα με σκοπό την εξιλέωση, την αναγνώριση ενοχής, την επιθυμία για συγχώρεση ή για θυσία.
Κατά την άποψή του, το δώρο έπαιζε σημαντικό ρόλο στις ανθρώπινες κοινότητες και είχε συγκεκριμένο σκοπό να δημιουργήσει και να διατηρήσει τις σχέσεις των ανθρώπων. Υπάρχουν όμως ακόμα περισσότερα κίνητρα στη σημερινή εποχή για να δώσουμε δώρο.
5 τυπικοί λόγοι για τους οποίους δίνουμε ο ένας στον άλλο δώρα
Υπάρχει πάντα ένας λόγος – σύμφωνα με τα ελληνικά ήθη και έθιμα.
Ο πρώτος λόγος είναι αρκετά απλός: Δίνουμε ο ένας στον άλλο δώρα επειδή είναι μια παλιά παράδοση. Η δωρεά συνδέεται με σημαντικά γεγονότα σε όλη τη ζωή μας. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που απαιτούν δώρο – από μεγάλες επετείους και ορόσημα, σε ένα δείπνο όπου δεν μπορείς να εμφανιστείς με άδεια χέρια.
Ακόμα κι αν είναι ένα μικρό κουτί με σοκολάτες ή ένα μπουκάλι κρασί, κάθε ξεχωριστό δώρο βοηθά να συνεχίσει την παράδοση από γενιά σε γενιά. Μια παράδοση που συνήθως διαδίδει χαρά και δημιουργεί μια καλή ατμόσφαιρα.
Για να δείξουμε αγάπη
Όπως επισημαίνει ο Anders Klostergaard Petersen, για πολλούς το να δίνεις ένα δώρο είναι πολύ πιο σημαντικό από όσο κάποιος μπορεί να νομίζει. Πίσω από αυτή τη χειρονομία υπάρχει πρόθεση για τη δημιουργία, ενίσχυση και διατήρηση προσωπικών σχέσεων. Το δώρο είναι ένας τρόπος να δείξουμε και να γνωστοποιήσουμε την αγάπη, την αποδοχή και την εμπιστοσύνη μας σε άλλους. Και αυτή η σχέση επιβεβαιώνεται από την ευγνωμοσύνη και τη χαρά όταν το λαμβάνει ο παραλήπτης.
Είναι η σκέψη που μετράει
Πολλοί άνθρωποι αγοράζουν πολυτελή και ακριβά για να σηματοδοτήσουν ειδικές περιστάσεις. Αλλά ένα δώρο δεν χρειάζεται να είναι ακριβό για να αρέσει στον παραλήπτη καθώς συχνά οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο τη σκέψη, παρά το ίδιο το δώρο.
Το «εγωιστικό» δώρο – με την προσδοκία για κάτι σε αντάλλαγμα
Εάν ρωτήσετε τον Anders Klostergaard Petersen, δεν υπάρχει δώρο που να είναι 100% ανιδιοτελές . Με άλλα λόγια, βασικά δίνουμε πάντα δώρα με την προσδοκία να λάβουμε κάτι σε αντάλλαγμα – για παράδειγμα:
- Ευγνωμοσύνη
- Χαρά
- Εμπιστοσύνη
- Μια κατάλληλη συναισθηματική ανταπόκριση
- Αναγνώριση προσωπικών δεξιοτήτων
- Ένα δώρο ως αντάλλαγμα για ένα άλλο δώρο που μας έδωσαν
Ένα αναμνηστικό δώρο που θα διαρκέσει για πάντα
Ο τελευταίος λόγος λειτουργεί ως υπενθύμιση της σχέσης, της εμπειρίας των δύο ανθρώπων. Ένα σουβενίρ που έχει νόημα και που θα είναι πάντα σύμβολο της σχέσης ή της εμπειρίας τους.
Γιατί τυλίγουμε δώρα;
Το εξωτερικό του δώρου έχει επίσης νόημα – τόσο για τον δωρητή όσο για τον παραλήπτη. Η έκπληξη και η χαρά του παραλήπτη που λαμβάνει το δώρο καθώς επίσης και μια αισθητικά ελκυστική, διαφορετική και μοναδική συσκευασία μπορεί να προσθέσει στην συνολική εμπειρία.
Εδώ, είναι σημαντικό να σκεφτείτε μια συσκευασία που:
- Δημιουργεί μια καλή πρώτη εντύπωση.
- Είναι εντυπωσιακή και ξεχωρίζει (π.χ. αισθητική, εμφάνιση και αίσθηση, κομψές λεπτομέρειες σχεδίασης κ.λπ.)
- Αντικατοπτρίζει την ποιότητα του προϊόντος.
- Αποδίδει προστιθέμενη αξία στην εμπειρία δώρου.
Για να κάνετε τη συσκευασία σας μοναδική και ελκυστική, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλά προϊόντα όπως πολυτελή κουτιά δώρων , κομψό χαρτί περιτυλίγματος ή χάρτινη τσάντα με εκτύπωση και άλλα διακοσμητικά στοιχεία. Προσέξτε όμως μην κάνετε τα συνηθισμένα λάθη στη συσκευασία.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να μετατρέψετε το δώρο σε μια μοναδική εμπειρία , όπου το εξωτερικό είναι σχεδόν ένα μικρό δώρο από μόνο του. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας αίσθησης προσδοκίας και δημιουργεί μια εξαιρετική εμπειρία δώρου πριν αρχίσει ακόμη και το ξετύλιγμα. Αυτό μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα να θυμούνται οι πελάτες σας θετικά την επωνυμία σας.
Χρησιμοποιήστε τη συσκευασία ως επωνυμία στο μάρκετινγκ
Είναι λογικό να σκέφτεστε προσεκτικά πώς φαίνονται τα προϊόντα σας, τόσο όταν αγοράζονται όσο και όταν δίδονται ως δώρα.
Εδώ επιστρέφουμε για τελευταία φορά στον Anders Klostergaard Pertersen, ο οποίος τονίζει ότι η δωρεά από μόνη της αποτελεί μέσο επικοινωνίας, καθώς ο δωρητής συνήθως θέλει να επικοινωνήσει κάτι συγκεκριμένο σε έναν παραλήπτη. Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη συσκευασία της επωνυμίας σας και τη συσκευασία του προϊόντος για να επικοινωνήσετε συγκεκριμένα μηνύματα και να στοχεύσετε το μάρκετινγκ.
Για παράδειγμα, μπορείτε να σχεδιάσετε τη συσκευασία ή το περιτύλιγμά σας για να στοχεύσετε το δώρο σε συγκεκριμένες διακοπές, ειδικές περιστάσεις, αξιοσημείωτες επετείους ή ακόμη και συγκεκριμένες βάσεις πελατών – π.χ. καταναλωτές με γνώμονα την ποιότητα που αναζητούν αποκλειστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Και υπάρχει καλός λόγος να θεωρήσετε τη συσκευασία και το περιτύλιγμα ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ, τουλάχιστον εάν πιστεύετε τα στατιστικά στοιχεία.
Τα στατιστικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους
Μια μελέτη της Shorr Packaging Corp , για παράδειγμα, δείχνει ότι:
- Το 42% των πελατών παρατηρεί τη συσκευασία του δώρου.
- Το 51% των πελατών πιστεύουν ότι η αξία του προϊόντος είναι υψηλότερη εάν η συσκευασία έχει ειδική εκτύπωση ή έχει προσαρμοστεί ειδικά στο προϊόν.
Μετά από αυτό, μια άλλη μελέτη της Dotcom Distribution διαπίστωσε:
- Το 40% των πελατών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ξανά από μια εταιρεία εάν η πρώτη αγορά προϊόντος παραδοθεί σε ακριβή συσκευασία.
- Το 43% των πελατών δηλώνει ότι η συσκευασία είναι «πολύ σημαντική» για τη συνολική εμπειρία αγορών όταν πρόκειται για είδη πολυτελείας.
Με άλλα λόγια η συσκευασία ενός δώρου έχει μεγάλη σημασία για την εμπειρία αγορών του πελάτη, την αντίληψη του προϊόντος, την προτίμηση της επωνυμίας και τον βαθμό αφοσίωσης των πελατών . Και εδώ μιλάμε τόσο για το άτομο που αγοράζει τα προϊόντα σας ως δώρο, όσο και για το άτομο που στη συνέχεια λαμβάνει και ξετυλίγει το δώρο.
Συνοψίζοντας, είναι καλή ιδέα να:
- Αποκτήστε μια βασική κατανόηση των εποχιακών αναγκών δώρων του πελάτη σας.
- Σκεφτείτε πώς μια στιγμή έκπληξης μπορεί να δημιουργήσει περισσότερη αξία.
- Χρησιμοποιήστε αυτές τις γνώσεις για να σχεδιάσετε ελκυστικές και μοναδικές συσκευασίες, οι οποίες εν μέρει μπορούν να αντιπροσωπεύουν αποτελεσματικά το εμπορικό σήμα της εταιρείας σας.